Princips ventilātoram ir samērā vienkāršs.
- padeves lieluma regulātors(grozāmais ripulis)
- reostats
- ventilātora motoriņš
Reostatam ir 4.klemmes viena aiziet uz motoriņu,bet trīs pienāk no regulātora.
Pagriežot regulātoru uz 1. ātrumu mēs padodam strāvu uz reostata 1.pretestību caur kuru strāva nonāk uz motoriņu.Taspats notiek arī ar 2.un 3. ātrumu.Bet pagriežot 4. ātrumu mēs apejot reostatu padodam strāvu uzmotoriņu pa taisno.
Samērā viegli ir saprast vai pie vainas ir motoriņš vai reostats.
Visbiežāk reostats atrodas pieskrūvēts pie motoriņa bet gadās ka tas ir nostāk,bet to ir samērā viegli atrast ja no motoriņa vadiem čamdoties :) var aiziet līdz reostatam .
Reostatu atrestaurēt būs diezgan pagrūti bet motoriņu gan samērā viegli.
Motoriņa defekts parasti ir izdilušas oglītes ko var nomainīt pats un tas nesagādās nekādas grūtības.